Amennyiben Ön már jogosult az új hallgatói web használatára, a megfelelő segédletet itt találja.
A Neptun tanulmányi rendszer eléréséhez a Pécsi Tudományegyetem (és az egyes karok) honlapjáról elérhető, a legfelső menüsorban, a tanulmányi rendszert jelző feliratra/ikonra kattintva. Ajánljuk kezdetben a neptun.pte.hu/hu/neptun oldalt. A rendszerhez ajánlott a böngészők: Microsoft Internet Explorer, Mozilla Firefox, Google Chrome.
A Neptun webes felületére lépve egy bejelentkező képernyő jelenik meg, ahol a felhasználó névvel és a hozzá tartozó jelszóval (valamint a nyelv kiválasztásával) tud a felhasználó belépni. A Neptun felületei három nyelven érhetőek el: magyarul, angolul, németül. A felhasználónév lehet egy hatjegyű, nagy betűkből és számokból álló Neptun kód (N3PT0N), vagy ha a felhasználó korábban már volt az Egyetem hallgatója, dolgozója, egy hétjegyű, nagy betűkből és számokból álló .PTE-re végződő EHA kód (ABCDEF0.PTE).
Az Egyetem egy központi azonosító rendszert használ, vagyis minden egyetemi alkalmazáshoz ugyanazt a felhasználó nevet és jelszót szükséges megadni. A felhasználók védelmében a hibás bejelentkezések száma korlátozásra került, azaz az Egyetem valamennyi alkalmazását figyelembe véve egy felhasználó esetében 20 percen belül 20 hibás belépési próbálkozás, 6 órás belépési kitiltást eredményez. A program így két féle hibaüzenetet ad vissza sikertelen bejelentkezésnél: "Érvénytelen felhasználónév vagy jelszó." - abban az esetben ha a felhasználónév vagy a jelszó hibásan került megadásra. Érdemes figyelni a Nulla és az O betű közötti különbségre. "A felhasználó átmenetileg letiltásra került." üzenet érkezik abban az esetben, ha túllépte a felhasználó letiltásra került.
További információk a jelszókezelésről
További információk a kétfaktoros azonosításról
A sikeres bejelentkezést követően a tanulmányi rendszer fő oldala jelenik meg. A bal felső sarokban a hallgató képzés található. Megjelenik a képzés neve (kódja), a felvétel féléve, a képzés tagozata és a jogviszony kezdődátuma. A Képzés linkre kattintva egy lenyitható lista segítségével lehet képzést váltani (amennyibben a hallgatónak több képzése is van, volt). A jobb felső sarokban a belépett felhasználó neve - Neptun kódja. Egy visszaszámláló, amely a tétlenségi idő alapján számol vissza és 10 perc után kilépteti a felhasználót. A Kijelentkezés linkkel ez megtörténik a megnyomással.
Közvetlen a Neptun logo alatt a Tanulmányi rendszer és a Neptun Meet Street (NMS) ikonja található. Míg a tanulmányi rendszerben alapvetően adminisztrációs feladatok végezhetők (regisztráció, jelentkezés, befizetés), addig az NMS a kurzuson belüli kommunikációra, jegyzetek, anyagok megosztására, félévközi feladatok beadására szolgál.
Ezzel egy szinten jobb oldalon három ikon található, amelyekkel a belépés után módosítható a felület nyelve, az oldal kinézete, vagy aktiválható a gyengénlátó üzemmód.
A fő menüsor nagyobb kategóriákra bontja a teendőket. A Saját adatok alatt a személyes adatok megadása, módosítása, az elérhetőségek kezelése, jelszómódosítás végezhető el.
További információk a személyes adatok módosításáról
További információk az elérhetőségek kezeléséről
A Tanulmányok menüpont alatt első sorban információt ad a program a tanulmányi előmenetellel, a mintatantervi állapottal, leckekönyvvel kapcsolatban, de ez alatt érhető a szakdolgozat kezelés is.
A Tárgyak menü a tárgyfelvételt kezeli és a felvett tárgyakkal kapcsolatban ad információt. De ezen menüpont alatt tekinthető meg a félévközi beadandó feladatok kezelése is.
További információk a tárgy- és kurzusfelvételről
A Vizsgák menüpont elsődleges feladata a vizsgajelentkezés kezelése, de a menüpont alatt érhetők el az ún. elektronikus vizsgák, amelyek olyan vizsgafeladatsorok, amelyeket elektronikusan kell kitölteni.
A Pénzügyek a befizetendő tartozások, díjak, illetve a kifizetendő ösztöndíjak körét foglalja magába. De ezen a menüponton keresztül van lehetőség az ismétlő vizsgadíjakat rendezni, számlát kérni a befizetésekről.
További információk a pénzügyek kezeléséről
Az Információ menüpont több, eltérő témakört foglal magába és elsősorban tájékoztató jellegű. Kereshető benne tárgy, hallgató, tanterem, jegyzet, vagy akár oktatói munka hallgatói értékelés is. Kiemelten fontos viszont a Neptun elektronikus tananyagok menüpont amely segítségével alaposan megismerhető a Neptun webes felülete.
Az Ügyintézés menüpont, ahogy a neve is magában foglalja, adminisztrációs feladatok ellátására szolgál. Ezen keresztül történik (további információért a megadott linkre kell kattintani)
a beiratkozás és a féléves regisztráció
a diákigazolvány igénylés
a diákhitel igénylés
A felület bal oldalán ikonokkal és információs dobozokkal jelennek meg az Aktualitások, kapott és küldött Üzenetek, Kedvenc funkciók, Kedvenc fórumok és a Naptár. Ezen blokkból kiemelten fontos az Üzenetek menüpont. A tanulmányi rendszeren keresztül ugyanis felhasználói és automatikus rendszerüzenetek is küldhetők. Ez utóbbiak esetében beállítható hogy az üzenet az e-mail címre is kerüljön továbbításra. Automatikus üzenet például a felvett kurzus óraidőpontjának módosulása, vagy ha új vizsgaidőpont kerül kiírásra. A felhasználói üzenetek, ha például az oktató személyes üzenetet küld a kurzus hallgatóinak, minden esetben kiküldésre kerül az alapértelmezett e-mail címre.