Tételek befizetése
A felső menüsoron a Pénzügyek fülre kattintva, a Befizetés lehetőséget választva megjelenik valamennyi pénzügyi tétel, kiírás. A felületi szűrőben beállítható, hogy mely félév kiírásait, vagy milyen státuszú kiírásokat listázzon a program. A befizetéskor célszerű az Aktív kiírásokat megjeleníteni.
A kiírt tételek listázását követően a felület alján egy táblázatban jelennek meg a kiegyenlítésre váró tételek. A tranzakciót a befizetendő tételt, vagy akár egyszerre többet a sor végén kijelölve, a Befizet gombbal indíthatjuk el.
A kiírt tételek kiegyenlíthetők egyszerű banki online átutalással, vagy gyűjtőszámláról is (lásd Gyűjtőszámla kezelés).
A bankkártyás fizetéskor az erre alkalmas bankkártya segítségével az OTP Bank Simple Pay weboldalán keresztül teljesíthetjük befizetéseinket. Ezen befizetési opció választását követően a Simple Pay weboldala jelenik meg, ahol a bankkártya adatainak megadásával az interneten keresztül tudjuk a kiírt tételeket teljesíteni. A gyűjtőszámlás befizetéshez hasonlóan a bankkártyával befizetett tételek teljesítésének regisztrálása azonnal megtörténik a Neptunban.
A gyűjtőszámlás befizetési módot alkalmazva a rendszer a gyűjtőszámlánkról fogja átutalni a szükséges összeget, amennyiben ez ott rendelkezésére áll. Ha több gyűjtőszámla esetén ki kell választani, hogy melyikről akarunk befizetni. A befizetés ténye azonnal rögzítésre kerül. A gyűjtőszámla kezelésről bővebben ezen a linken olvashat.
A Simple Pay befizetési módot alkalmazva a rendszer minden esetben kéri az adatkezelési nyilatkozat elfogadását. Az elfogadás hiányában a befizetés nem folytatható.
Az elfogadást követően az oldal átnavigál az OTP Simple Pay webes felületére, ahol a bankkártya adatainak megadásával teljesíthető a befizetés.
Az oldal alapértelmezetten angol nyelven jelenik meg. A nyelvválasztó segítségével módosítható a felület nyelve.
Amennyiben a befizető már regisztrált Simple Pay felhasználó, rendelkezik mobilalkalmazással, úgy a facebook, google, vagy a regisztrált e-mail címmel bejelentkezve a Simple-ben rögzített bankkártya adatok használatával is fizethet.
A bejelentkezést követően a már rögzített, vagy újonnan felvitt kártyával, a Fizetek gombra kattintva történik meg a tétel kiegyenlítése.
A sikeres befizetésről visszajelző ablak tájékoztat.
Kiírás készítése
A Neptunon keresztül lehetőség van akár a költségtérítési/önköltség díjat, akár az egyéb kiírásokat (ETR=kivetéseket) kiegyenlíteni, befizetni.
A felső menüsoron a “Pénzügyek” fülre kattintva, a “Befizetés” lehetőséget választva listázhatók a kiegyenlítésre váró tételek. A "Tétel kiírás" gombra kattintva megjelenik egy felugró ablak, ahol kiírható fizetési kötelezettség a saját magunk számára. Elsőként a fizetési jogcímet kell kiválasztani (pl. szolgáltatási jogcím, mely lehet valamilyen különeljárási, vagy késedelmi díj), majd a jogcímtől függően jelennek meg a további mezők. Egy félévválasztó gomb segítségével lehetőség van az aktuális félévet megelőző, valamint azt követő félévre is IV.(ismételtvizsga) díjat kiírni. Szolgáltatás jogcímnél lehetősége van „Minden félév”-et választani a félévválasztó mezőben, így a kapcsolódó tárgyaknál minden félévének tárgyai közül választhat.Ebben az esetben a kiírás féléve mindig az aktuális félév lesz. (Ennek oka pl. a tárgyújrafelvétel tárgyhoz kötött hallgatói kiírás és ehhez kapcsolódó tárgyfelvétel ellenőrzés, tiltás.) Ismételtvizsga és Szolgáltatás jogcímnél is kötelezővé teheti az intézmény a tárgy kiválasztását a "Tárgyak" legördülő menüben (a tárgy neve mögött a tárgy kódja is megjelenik a könnyebb azonosítás végett). A szolgáltatás jogcím esetén ez függ a szolgáltatás típustól. Ha mindent megfelelően beállított, akkor kattintson a "Tétel létrehozása" gombra.
A rendszer a tétel kiírás sikerességéről visszajelzést ad, majd ezután a "Befizetés" fülön, a szűrések megfelelő beállításával azonnal meg is jelenik az adott tétel az aktív tételek között. A kiírt tétel neve a fizetési jogcímhez kapcsolódó díjtípus neve lesz (például a szolgáltatási jogcím alatt „Határidő mulasztási díj” díjtípussal kiírt tétel neve „Határidő mulasztási díj” lesz). A befizetés folyamata megegyezik a megszokott befizetési folyamattal. A Neptunban a hallgatók csak a saját maguk által kiírt és még teljesítetlen tételeiket tudják törölni, vagyis az intézmény adminisztrátorai, vagy oktatói által kiírt, ill. a rendszer által generált tételeket nem. Ennek megfelelően, ha mégis más által kiírt tételt próbálná törölni, akkor a program megakadályozza a műveletet és visszajelző üzenetben értesít róla, hogy csak saját tétel törölhető. Törléshez a listában kijelölve a törlésre szánt tételek sorában található jelölőnégyzeteket, kattintson az oldal tetején található "Törlés" gombra.
Pénzvisszafizetési kérelem
A pénzvisszafizetési kérelmet a Pénzügyek / Befizetés menüpontról lehet indítani. Visszafizetést csak a már befizetett tételek esetében lehet kérni. A menüponton egy szűrő segítségével lekérhetők az adott félévre vonatkozó Teljesített tételek, melyek közül lehet kiválasztani a visszaigénylendőt.
A befizetési tételek egy hierarchikus listában jelennek meg. Az önköltség kiírások például három részletben. A visszafizetési kérelmet minden esetben a részkiírásról lehet indítani a Befizetés tabulátorfülön állva. Ez egyben azt is jelenti, hogy ha például az önköltség több részletét is vissza kívánjuk igényelni, akkor több kérelmet kell leadni hozzá.