TAJ kártyával kapcsolatos ügyintézés

1. Kik jogosultak ingyenes egészségügyi ellátásra?
  • Külföldi hallgatók, akik nemzetközi szerződés vagy az oktatásért, külpolitikáért felelős miniszter által adományozott ösztöndíj alapján létesítettek jogviszonyt (például: Stipendium Hungaricum, Miniszteri, Hunyadi János, Diaszpóra Felsőoktatási ösztöndíjas hallgatók). (Továbbiakban külföldi ösztöndíjas hallgatók.) 

    Ebben az esetben Önnek a KTI ügyfélszolgálata bonyolítja a TAJ kártya ügyintézést.

  • Kettős állampolgársággal rendelkező állami ösztöndíjas vagy önköltséges hallgatók (amennyiben nappali tagozaton folytatják a tanulmányaikat).

    Önnek szintén a KTI ügyfélszolgálata tud segíteni a TAJ kártya ügyintézésben. 

Megjegyzés:

Ha Ön Külföldi, Stipendium Hungaricum, Miniszteri, stb… ösztöndíjjal nem rendelkező hallgató, akkor az egészségbiztosítása ügyintézésével kapcsolatban kérjük forduljon Nádai Tamáshoz, az alábbi elérhetőségen: nadai.tamas@pte.hu.

 

2. Hogyan kell TAJ-számot és TAJ-kártyát igényelni?
  • Ön a Neptunban a PTE TAJ igénylőlap kitöltésével és a szükséges dokumentumok feltöltésével indíthatja el a kérvényfolyamatot. A kérvényt a Neptunba történő belépés után az ügyintézés, ezen belül a kérvények, kitölthető kérvények menüpontban találja. Ha nem látja a kitölthető kérvények között a TAJ igénylőlapot, akkor vegye fel a kapcsolatot a kari tanulmányi osztályon az ügyintézőjével. Amennyiben Ön valóban jogosult ingyenes egészségügyi ellátásra, akkor általában a Neptunban lévő beállításokat kell módosítani.

Személyes adatainak aktualizálásáért, azok helyességéért minden esetben Ön felel, ezért fontos, hogy a kérvény benyújtása előtt mindig ellenőrizze a személyes adatainak a helyességét.

  • Következő lépésként a kérvény véleményezése a kari Tanulmányi Osztályokon történik meg. 

  • Amennyiben a kérvény adatai helyesek, a kérvény elektronikusan továbbításra kerül a KTI-re további ügyintézésre. (Hibás adatok esetén a kérvényt az Ön ügyintézője visszaküldi Önnek javításra.) 

  • Az adatok és a feltöltött dokumentumok ellenőrzése után a kérvényt a KTI továbbítja a NEAK-nak, ahol először az Ön TAJ számát, majd jogviszonyának jelentése után a TAJ kártyáját készítik el, és postázzák a KTI részére.

  • Az elkészült TAJ kártyát a KTI ügyfélszolgálatán a time.pte.hu oldalon történt időpontfoglalással tudja személyesen átvenni, illetve az a Neptunba a dokumentumai közé is feltöltésre kerül. Erről a KTI Neptun üzenetben és e-mailben is értesíti Önt.

 

3. A hallgatók által indított kérvényhez feltöltendő érvényes dokumentumok

Kettős állampolgárok esetén:

  • Lakcímkártya,            

  • Személyi igazolvány, vagy útlevél,

  • Úgynevezett E104-es, vagy S40-es formanyomtatvány.

Külföldi ösztöndíjas hallgatók esetén:

  • Útlevél,

  • Tartózkodási engedély mindkét oldala - fontos, hogy a NEAK ideiglenes engedélyt nem fogad el az ügyintézéshez, csak a végleges, műanyag alapú kártyát,

  • Lakcímkártya mindkét oldala, vagy a vonalkóddal ellátott szálláshely-igazolás.

 

4. Mi a teendő, ha lejár a TAJ kártyája érvényessége?

Legkorábban a TAJ kártya érvényességi idejének lejárta előtt 30 nappal igényelhető a TAJ kártya hosszabbítása a Neptunban, ugyanolyan módon, ahogy Ön az első TAJ kártyát is igényelte.

A hosszabbításhoz ugyanúgy szükséges az Ön érvényes dokumentumainak a feltöltése, mint az első igényléskor.

 

5. TAJ-kártya megrongálódása, elvesztése

Amennyiben a TAJ kártyája megrongálódott, vagy elveszett, lehetősége van újat kérni a NEAK ügyfélszolgálatán. (7623 Pécs, Nagy Lajos király útja 3.)